Miele TCE 630 WP Eco

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Miele TCE 630 WP Eco op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

miranda 18-01-2020

Heel ontevreden.

Geschreven voor: Miele TCE 630 WP Eco

15 jaar veel plezier gehad van een Miele condensdroger die intensief gebruikt werd, het leek mij logisch wederom voor een Miele te kiezen maar nu dan een warmtepompdroger. Helaas met veel minder plezier. De sokkelfilter moet veel te vaak gereinigd worden (al na 7 droog beurten) maar het meest irritante is het drogen van beddengoed. Alles draait in elkaar, met als gevolg een bonkend geluid en klam beddengoed. Al meerdere 'oplossingen' geprobeerd zoals een tennisbal mee laten draaien, de dekbedovertrekken dichtbinden. Maar alles zonder effect.
zeer frustrerend. Het hoeslaken wikkelt zich om het dekbedovertrek etc.

Pluspunten

• makkelijke bediening
  • geen afgifte van hitte

Minpunten

• beddengoed draait in elkaar en droogt dus niet
  • sokkelfilter moet te vaak gereinigd worden

Mike 26-04-2019

Degelijke droger

Geschreven voor: Miele TCE 630 WP Eco

Makkelijk en overzichtelijke bediening.
Bij veel handdoeken droogt de machine niet optimaal. Oplossing, extra droog en nog even iets langer.
Tussentijds makkelijk te stoppen en spullen eruit te halen of toe te voegen.
Best stil.
Pieper kan irritatie opwekken, doordat die vaak achter elkaar afgaat.

Pluspunten

• gebruiksvriendelijke bediening
  • laag geluidsniveau

Minpunten

• pieper bij einde te snel achter elkaar
  • veel volume, wasgoed niet altijd droog

C.H.Schneider 22-12-2018

Grote deuropening, stil .

Geschreven voor: Miele TCE 630 WP Eco

Prima droger, maakt weinig geluid tijdens het droogproces. Pluizenfilter gemakkelijk schoon te maken. Ik heb hem vooral gekocht omdat hij energiezuinig is.
Lange levensduur.

Patsy 24-05-2018

Immer Besser

Geschreven voor: Miele TCE 630 WP Eco

Deze Miele wasdroger doet de naam Miele echt eer aan! Mooi staaltje Duitse degelijkheid gecombineerd met slimme oplossingen. Echt waar voor je geld, een absolute aanrader.

Ontwerp
De warmtepompdroger is strak ontworpen en goed beschermd met krasvast emaille.
Aan de voorzijde een zeer eenvoudige opmaak met één draaiknop en een touchscreen. De bediening werkt hierdoor ook zeer eenvoudig en intuïtief. Een hele mooie touch is ook de verlichte trommel, hierdoor mis je niet langer die ene verdwaalde sok die anders in het donkere hoekje was achtergebleven.

Prestaties
De Miele doet alles wat je er van mag verwachten. Droogt op de instelling zoals je aangeeft (bijv. kastdroog) en doet dit op een zeer energiezuinige manier. Tevens heb ik het idee dat mijn was ook minder slijt, door de speciale honingraat binnenzijde.

Functionaliteiten
Beschikt over alle standaardfunctionaliteiten en programma's die je kunt wensen. Handige zaken zijn;
het eco dry programma, waarbij je zeer energie zuinig kan drogen
Fragrance Dos, een tablet waarmee je lekkere geuren mee kan geven aan je was

Al met al ben ik echt supertevreden met dit apparaat

Pluspunten

• Energie zuinig
  • Zeer duurzaam
  • Verlichte binnenzijde
  • Duitse kwaliteit

Tamara 08-05-2018

Hele fijne wasdroger

Geschreven voor: Miele TCE 630 WP Eco

De droger werd netjes naar zolder gebracht. Erg makkelijk om zelf aan te sluiten. Stekker in het stopcontact en hij werkte. Ik heb de droger niet op de afvoer aangesloten, maar dit kan wel, waardoor je de condensbak niet steeds zelf hoeft te legen.
Veel verschillende programma's en voor elke was wel een passende. De droger berekend zelf hoe lang het duurt om de was te drogen en dit zie je dan ook terug op het scherm. Als je de was direct uit de droger haalt als deze klaar is, kreukt het minder dan als je de was erin laat zitten. Helemaal kreukvrij wordt het niet, ook niet met het kreukvrije programma. De 2 verschillende pluizenfilters zijn ideaal. Ik heb 2 katten en de was zit regelmatig onder de haren, maar nadat het in de droger is geweest, is daar niets meer van te merken.
Droger staat bij ons op zolder dus wij hebben geen last van het lawaai. We zetten 'm dan ook niet 's nachts aan, want daar zou je dan wel last van hebben.
De extra wascapsule die je erbij aan kan schaffen, zorgt ervoor dat de was heerlijk ruikt als het de droger uit komt. Capsules zijn niet goedkoop (zo'n 12 euro), maar je kan er dan wel 50 wassen mee doen (licht aan hoe sterk je 'm instelt).

Pluspunten

• droogt goed
  • makkelijk aan te sluiten
  • heerlijk ruikende was met capsule
  • dubbel luizenfilter
  • op afvoer aan te sluiten

Minpunten

• was blijft gekreukt

Backdoor1976 23-04-2018

Zeer goede droger

Geschreven voor: Miele TCE 630 WP Eco

Sinds 2 weken de Miele TCE 630 WP in huis en wat een fijn apparaat is het zeg! De 1e keer aangezet en was verbaasd dat er nauwelijks geluid vanaf kwam. De machine is energie zuinig A+++ en eenvoudig te bedienen. Heeft 8kilo trommel inhoud en een soft care trommel waardoor je wasgoed minder snel slijt!
Door de warmtepomp wordt de omgeving waar de droger staat ook niet zo erg warm en wat ik ook erg fijn vindt zijn de geurflacons die laten je was echt heerlijk ruiken mijn favoriete geur is aqua. Enige min puntje vindt ik dat de tijdsduur verdwijnt op het display en he het apparaat zelf uit moet zetten d.m.v. de draaiknop.
Algehele conclusie: deze droger is echt een aanrader en ben er zeer tevreden over 👌👍

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Zuinige droger
  • Soft care trommel 8 kg
  • Warmtepomp

Minpunten

• Erg zwaar apparaat
  • Tijdsduur verdwijnt op het display

Raymond Schrave 15-04-2018

Miele droger 630

Geschreven voor: Miele TCE 630 WP Eco

Na 1 week heeft de nieuwe wasdroger 2 keer gedraaid.
Wij hebben -toen onze vorige droger kapot ging- geen nieuwe gekocht. Dat was drie jaar geleden. Sindsdien hangt het huis en de waslijn vol wasgoed als er gewassen is in het weekend. Want het is en blijft een weekendgebeuren.
Het plaatsen ging makkelijk, de twee sterke mannen van de bezorgdienst tilden hem zo bovenop de Miele wasautomaat. Ze passen perfect bij elkaar. De deur van de nieuwe droger gaat naar links open, maar die is binnen 3 minuten om te zetten.
De eerste keer hebben we er beddengoed in gedaan. Wassen op 60 graden en met 1600 toeren gecentrifugeerd. De droger op kast droog ingesteld. Het wasgoed kwam er niet kurkdroog uit, en helaas, moest alles toch nog weer aan de lijn om echt droog te worden. Wel was het heerlijk zacht en er hoefde niet gestreken te worden.
Op dit moment zit de derde lading wasgoed erin, nu op extra kast droog ingesteld.
We wilden graag toch weer een droger hebben, maar wel een die het allerzuinigst is, een uitvoering met warmtepomp en zonder afvoer.
Die warmtepomp doet uitstekend werk, want het kleine hokje warmt nauwelijks op!! Alle restenergie gaat weer terug in het droogproces.
Pluspunten:
+matcht perfect met de wasmachine
+zuinig in gebruik
Als minpuntjes tot op heden:
-Display blijft zwart als het droogproces loopt. Er is niet te zien hoelang het nog duurt –
-Kastdroog is niet echt droog

Pluspunten

• past perfect op de Miele wasmachine
  • zuinig in gebruik

Minpunten

• kastdroog niet echt droog
  • display is uit tijdens drogen

Anne Trip 24-05-2017

Zuinig in gebruik. Royale deuropening.

Geschreven voor: Miele TCE 630 WP Eco

Goede prijs kwaliteitverhouding. Minpuntje; Tijdsduur verdwijnt in display vanwege wellicht inbranden in scherm maar is wel lastig. Je moet naar de machine toe lopen om te klikken op scherm om te kijken hoeveel de resterende tijd nog is.

Pluspunten

• Perfect wolprogramma.
  • Gebruiksvriendelijk
  • Zuinig
  • Goed leesbaar display
  • Grote vulopening

Minpunten

• Display gaat op sluimermodus
  • Tijdsduur wel lang door zuinige energie

Fam. A.Deelen 24-05-2017

Kwaliteit voor jaren gebruiks-comfort

Geschreven voor: Miele TCE 630 WP Eco

Prima droger, diverse functionele programma's, zuinig in gebruik, eenvoudige bediening, rustig geluid

Pluspunten

• Resultaat
  • Diversiteit programma
  • Energie zuinig
  • Eenvoudig onderhoud

Rob Tieman 23-05-2017

Laag energie verbruik

Geschreven voor: Miele TCE 630 WP Eco

Apparaat maakt zacht zoemend geluid vanwege de toegepaste warmte technologie en dus lager energie verbruik en geen warmte afgifte naar buiten.

Pluspunten

• Grote trommel
  • Zacht wasgoed
  • Geen warmte afgifte in ruimte waar geplaatst
  • Laag energie verbruik

Kelly 23-05-2017

Prima apparaat

Geschreven voor: Miele TCE 630 WP Eco

Zeer tevreden over deze miele droger. Droogt perfect en je hebt nauwlijks een stijkbout nodig om je was nog glad t ek rijgen. Enige min punt is dat hij na het programma 15 minuten blijft piepen omdat hij klaar is. Dit kan niet anders ingesteld worden.

Pluspunten

• droogd goed

Minpunten

• 15 minuten piepen na programma

Mieke 01-03-2017

Strakke uitstraling

Geschreven voor: Miele TCE 630 WP Eco

We hebben de machine sinds twee weken in gebruik en het bevalt uitstekend. Rustige machine met ruime inhoud en weinig geluid. Vorige Miele droogautomaat is ruim 15 jaar meegegaan met dagelijks gebruik, hopelijk gaat deze ook weer zo lang mee!

Pluspunten

• weinig geluid
  • ruime inhoud
  • strakke uitstraling